SPRING SPORTS!!!

Denna vecka börjar basketkillarnas slutspel och jag har blivit flyttad upp till varsity-manager så jag får följa med!! På fredag åker vi ner till Denver för att spela vår första match i andra rundan (vi slapp första rundan tack vare bra grupp-plats.). Om vi vinner den matchen så spelar vi igen i Denver på lördag.

Denna vecka började också tryouts för fotboll (soccer). Eftersom vi har fått lite snö så hålls våra tryouts inne. Vi spelar mest och har lite konditionsträning för att de ska kunna se vart vi ligger. Jag tycker att det har gått ganska bra för mig med tanke på att jag inte egentligen har spelat fotboll tidigare. Jag hoppas dock på att jag blir placerad i JV och inte varsity så att jag får spela med de som är mer på min nivå. Det är roligt i alla fall! Idag köpte jag cleats (skor med dobbar) och även en shin guard = smalbensskydd. 

Måste säga jättetack till farfar som skrev en jäätefin och hjälpsam kommentar till mitt februari-inlägg. Tack farfar!

Vill också säga tack till alla som grattade mig på födelsedagen förra veckan!!! Ni är bäst!! Kan ni förstå att jag är 18 år? Jag vet att jag definitvit inte förstår det än men kanske kommer det snart!

Kom hem från sen fotbollsträning för ungefär en timme sedan och har pluggat sen dess, så nu ska jag ta och gå och duscha och få hoppa i säng. Hoppas att alla ni som har sportlov har en bra ledighet och att ni som inte har det, har det skönt och lungt i trafiken och kommunaltrafiken denna vecka! Jag har ledigt på fredag för vi har studiedag. Vi har haft fullt med tre-dagars-helger på senaste tiden tack var presidents day och lite annat smått och gott som har inträffat på en måndag eller fredag.

Jag har idag också fullbordat min amerikanska upplevelse genom att åka till Walmart (jag vet, det tog ett tag)…. Jag var lyrisk och sprang omkring och var helt enkelt jätteglad. Det krävs inte så mycket för att göra min barnsligt glad tydligen…

Nej hörni, sängen kallar! Ha det bäst tills nästa gång, vi vet ju alla att det kan ta ett tag 😉

Pöss på er! 

3 responses »

  1. Så roligt att höra sis!!! Saknar dig massor!!!!!!

    Reply
  2. hej, vad innebär att vara manager för ett lag? är jättenyfiken! 🙂

    Reply
    • Man kan vara manager i i stort sätt alla sporter utom baseball. Som manager i basket så hjälpte jag till att sköta klockan under träning och matcher, fylla på vattenflaskor hämta bollar och hålla koll på att allting är med till bortamatcher. Ungefär samma administrativa uppgifter för alla managerjobb. I amerikansk fotboll så är det lite mer att ta ut för träningar och match såsom pads och vattentank och sånt. Hoppas att det klarnar upp det lite i alla fall!

      Reply

Leave a comment